Peter Schmeichel har nu fundet et nyt job, efter han stoppede som TV-vært.

Han skal nemlig være ambassadør for bookmakeren Tipico, som allerede har gjort sig bemærket ved at åbne mange butikker i Danmark, ganske som Brian Laudrup lige nu er det for Unibet.

En aftale, som Tipico i sagens natur er meget tilfredse med.

- Gennem sin aktive karriere var Peter Schmeichel ikke blot utrolig succesfuld, men han havde også et uplettet ry som en sand sportsmand. Peter Schmeichel står for succes, sportslig integritet og tillid. Disse værdier repræsenterer også brandet Tipico. Vi kan derfor kun være meget stolte af vores ambassadører, siger Tipicos administrerende direktør Jan Bolz.
Og den danske målmand ser da også frem til den nye udfordring, som er i en noget anden genre end hidtil.

- Jeg glæder mig meget til samarbejdet med Tipico - og er stolt over at være ambassadør for en seriøs bettingudbyder som dem. Det bliver sjovt at arbejde sammen med mine gamle kollegaer. Nu er vi ikke længere konkurrenter, men vil arbejde sammen for at udbrede brandet Tipico, udtaler Peter Schmeichel.

Han bliver i øvrigt ambassadør sammen med Michael Konsel og den tidligere topmålmand Oliver Kahn, som er Tipicos ansigt udadtil i Tyskland, og aftalen med Tipico er gældende for de kommende tre år. Det er ikke Schmeichels eneste ambassadør-job, da han samtidig er ambassadør for sin gamle klub Manchester United.