Efter dagligvarekoncernen Coop fredag meldte ud, at Superbrugsen og Kvickly alligevel ikke skal omdannes til en kæde med navnet Coop, har et nyt spørgsmål rejst sig.

Hvad skal der ske med de 250 varer fra Irma, den første Coop-butik i Hinnerup ved Aarhus slog sig op på at have på hylderne?

»Vi har samlet 250 af Irmas varer. De bedste varer, der er flyttet ind i vores nye supermarked,« sagde Coop-direktøren Allan Kristoffersen 23. november sidste år, mens han viste B.T. rundt i kædens første butik.

Senest er der kommet et katalog på coop.dk med varer fra Irma. 

Kataloget er i blå farver og indeholder det klassiske logo med Irma-pigen på hver side.

'Vi har bedt kunderne stemme på deres Irma-favoritter, og det kommer nu dig til gode i Superbrugsen og Kvickly. På de næste otte sider finder du et udvalg af Irma-favoritterne, som du fortsat kan nyde. Prøv selv og oplev, at Irma altid smager af mere,' står der på forsiden af kataloget.

Spørgsmålet om, hvad der skal ske med de 250 varer fra Irma, der var lovet solgt hos Coop, er havnet hos Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør hos Coop.

Han slår fast, at de 250 varer nu i stedet kun skal være hos Superbrugsen og Kvickly.

»Det er netop dem, der markedsføres landsdækkende i den aktuelle kampagne,« siger han. 

I det seneste afsnit af B.T.-podcasten Spar Kassen er panelet på jagt efter pengemaskiner. I et konkret eksempel bliver 50.000 til 80.000 kroner på ganske overskuelig vis.