Swipe dig til alt det nye og gør det på mobilen. Med BiTE.dk udvider BT porteføljen af netmedier

I dag lanceres BiTE.dk, et selvstændigt site i BTs regi, som tilbyder brugerne en utraditionel tilgang til nyheder og underholdning på mobilen. Sitet er blevet til i et tæt samarbejde mellem digitale udviklere, en særlig dedikeret redaktion og ikke mindst de digitalt indfødte, som BiTE.dk er skabt til.

BiTE.dk er med sine korte formater udviklet til mobilen. En central feature er, at brugerne giver deres mening til kende. Med et swipe på skærmen kan de afgøre, hvad der er optur, og hvad der er nedtur.

»Det giver brugerne mulighed for at påvirke sitet og dets indhold. Vi ved, det er en målgruppe, som gerne vil have indflydelse, og som har særdeles godt styr på de digitale medier. Derfor har vi også i første omgang lanceret BiTE.dk i en betaversion. For vi ser det som et organisk site, der kan videreudvikles,« forklarer BTs ansv. chefredaktør Olav Skaaning Andersen.

Skabt til mobilen

Sitet er fra starten bygget med mobilen som den primære brugerflade og er skabt i et tæt samarbejde mellem digitale udviklere, redaktion og med input fra en gruppe af digitalt indfødte.

»Sitets redaktion tager fat i nyheder, trends og tendenser, og giver dem et tvist. Målet er, at servere de næste virale hit, med indhold der er skabt med deling på de sociale medier for øje. Små lette og visuelle bidder der kan snackes på farten,« siger chefredaktør Flemming Fjeldgaard.

Emnerne bliver både lavet online og offline med guides til stil, gadgets, film, tv-serier, kendte, sex, fænomener, karriere og voksenlivet generelt.

»Humor og nyheder går hånd i hånd med formidling, der er skabt til det mobile site. Vi er meget mere end et viralt site, men det er samtidig vigtigt for os, at vores indhold får et viralt liv på de sociale medier. For vi skal være der, hvor vores brugere er, og lige nu er det på de sociale medier,« siger Flemming Fjeldgaard.

Du kan følge BiTE.dk på Facebook HER