Rejsebureauet dinferie.dk må dreje nøglen om. Svigtende salg i løbet af den gode danske sommer har givet dinferie.dk dødsstødet og det får nu alvorlige konsekvenser for rejsebureauets kunder.

- Det er med stor beklagelse, at vi må meddele, at den fremsendte reservation eller hotelvoucher fra dinferie.dk desværre ikke længere er gyldig, skriver direktør Jakob Lund Nielsen til kunderne i en email og uddyber:.

- Selskabet har ikke mulighed for at tilbagebetale din indbetaling og den er derfor tabt.

Overfor bt.dk fortæller Jakob Lund Nielsen, at op mod 800 kunder nu sidder med håret i postkassen efter at dinferie.dk er gået i betalingsstandsning og snart erklæres konkurs.

- Omkring 500 kunder har bestilt direkte hos os, og for manges vedkommende er deres penge nok tabt, siger Jakob Lund Nielsen.

Kunder som har købt pakkerejser, har booket via en af dinferie.dk's samarbejdspartnere eller har betalt for bookingen med Mastercard eller Visa-kort hos dinferie.dk kan måske få deres penge tilbage.

Rejsebureauet begræder konkursen og dens konsekvenser.

- Vi har til det sidste troet på at vi kunne undgå denne ulykkelige situation og er utroligt kede af den skade vi nu påfører vores trofaste kunder og samarbejdspartnere, skriver dinferie.dk i en pressemeddelelse.

Dinferie.dk AS blev startet i 2003 og har primært beskæftiget sig med at sælge lejligheds- og hotelophold til kunder, som selv har sørget for at booke flybilletten.

Udover Danmark opererede Dinferie.dk i Sverige og Finland.