Det var en chokeret ansat i 7-Eleven, der lørdag morgen den 15. februar i år mødte ind på job i kædens butik på Frihedens station i Hvidovre.

For udenfor lå en død mand.

Men det var ikke kun fundet af den døde, hjemløse mand, der rystede hende. Det var også vreden og frustrationen over, at hendes kollega Kim Jensen allerede aftenen før havde kontaktet politiet, fordi de ansatte var bekymrede for manden.

Nu er det lykkedes tv2.dk at komme i besiddelse af samtalen mellem Københavns Vestegns Politis vagtcentral og Kiosk-medarbejderen Kim Jensen. På båndoptagelsen fortæller han blandet andet politiet, at manden havde siddet vågen bag 7-Eleven-butikken i mindst to døgn.

- Han sidder sådan og har… Og hyperventilerer og har… Og ryster og sådan noget, ikke, som om han er i en form for trance eller et eller andet, siger Kim Jensen på båndoptagelsen.

- Okay. Prøv med en kop kaffe til ham eller et eller andet, svarer vagtchefen bl.a. ifølge TV2.

Politiet tager aldrig ud til manden, de tilkalder ikke en ambulance og de viderestiller heller ikke opkaldet til redningstjenesten, der kan vurdere om den hjemløse har brug for en ambulance. Næste morgen er han død.

Flere hjemløseforeninger har efterfølgende været ude og kritisere Københavns Vestegns Politi. Blandt andet Landsforeningen af Væresteder, der kalder deres opførsel for 'utilstedeligt' og samtidig opfordrer Københavns Kommune til konkret handling, så det ikke sker igen.