Med regnskabet for 2015 fortsætter Jørgen Vig Knudstorp og Lego succesen og løfter for tiende år i træk omsætning og indtjening.

I 2015 omsatte Lego for 35 milliarder kroner. Det en stigning på 25,2 procent i forhold til året før og en femdobling på 10 år. Samtidig landede indtjeningen på 9,1 milliard kroner. Det er en fremgang på mere end to milliarder i forhold til året før.

Det er kun gået én vej i Lego, siden Jørgen Vig Knudstorp overtog den øverste ledelse af legetøjskoncernen i 2004.

Dermed løfter Lego omsætning og indtjening for tiende år i træk, hvor man i samme periode har mere end femdoblet omsætningen.

Det er klassiske produktserier som Lego City og Lego Duplo, der har været med til at skabe de flotte resultater, men også Lego Ninjago, Lego Star Wars og Lego Friends er blandt topsællerterne.

Af regnskabet fremgår det, at salget på alle Legos markeder steg med  tocifrede vækstrater i 2015. Virksomheden oplyser, at markederne for traditionelt legetøj steg cirka 5 procent i samme periode på de fleste markeder.

I 2015 legede over 100 millioner børn med Lego, fortæller direktøren. Sidste år trak Jørgen Vig Knudstorp overskrifter, da han brød ud i en spontan dans. Dansen blev dog ikke gentaget i år.

»Hvis jeg kunne synge og danse, ville jeg synge og danse,« sagde Jørgen Vig Knudstorp ved pressekonferencen.