For halvanden måned siden blev det verdenskendte sportsmagasin Sports Illustrated smidt i graven, da samtlige medarbejdere blev fyret, fordi bladets ejere havde fået frataget publiceringslicensen.

Men nu genopstår det ikoniske medie fra de døde med en aftale mellem Authentic Brands Group og udgiveren Minute Media.

Det skriver The New York Times.

Det er en aftale, der i første omgang løber i 10 år – men der er mulighed for at forlænge den helt op til 30 år.

Foto: Rw/AP/Ritzau Scanpix
Vis mere

Grunden til, at samtlige medarbejdere blev fyret i januar, var, at firmaet bag Sports Illustrated, Arena Group, fik frataget sin publiceringslicens – fordi man ikke kunne betale en termin på 20 millioner kroner i forbindelse med opkøbet af magasinet.

Men nu er der kommet nye ejere.

Og det er planen, at magasinet stadig skal udkomme i fysisk form – såvel som online.

»I den digitale æra er det stadig ikke trivielt og ret svært at skabe dit eget brand og at få folk til at kende det og beundre det. Så når du får chancen for at arbejde med og udvikle et ikonisk brand som Sports Illustrated, griber du den,« siger ledende direktør i Minute Media, Asaf Peled.

Sports Illustrated har i 70 år været det førende sportsmagasin i USA – og det betragtes som en ære at havne på forsiden af bladet.

Danske Caroline Wozniacki har blandt andet optrådt flere gange i magasinets populære 'Swimsuit edition'.