Chelsea har underskrevet en ny sponsoraftale, der indbringer dem helt astronomiske beløb. Det er således den næststørste sponsoraftale i engelsk fodbolds historie.

Det er det japanske dækfirma Yokohama, der fra næste sæson skal pryde Chelseas trøjer i stedet for Samsung, der ellers har haft pladsen på brystet siden 2005.

Yokohama betaler svimlende 40 millioner pund (ca. 410 mio. kr.) om året for den nye aftale, der gælder de næste 10 år.

»Det er en fornøjelse at byde Yokohama velkommen som vores nye officielle trøjesponsor, og vi ser frem til et succesfuldt samarbejde med dem.«

»Chelea og Yokohama er et perfekt match. Begge er globale organisationer med fokus på præstationer og innovation, der har enorme ambitioner og en urokkelig kultur af succes,« siger Chelsea-formand Bruce Buck til klubbens hjemmeside.

Nuværende aftale med Samsung blegner i forhold til den nye aftale, da den 'kun' har en værdi på 18 millioner pund (185 mio. kr.) - altså mindre end det halve af, hvad aftalen med Yokohama er værd.

I engelsk fodboldhistorie er det kun Manchester Uniteds sponsoraftale med Chevrolet, der har haft en større værdi med sine 53 millioner pund (ca. 544 mio. kr.).