Det kommer næppe som en overraskelse for ret mange, at Cristiano Ronaldo er den fodboldspiller i verden, der har den største brand-værdi. Se den fulde top 10 her.

Det er den engelske avis Daily Mail, der har offentliggjort listen. På andenplads ligger Barcelona-ikonet Lionel Messi, mens hans holdkammerat Gerard Piqué indtager podiets nederste trin.

Uden at det skal ende i det rene gætværk, kan man forestille sig, at sidstnævnte især henter point til sin tredjeplads uden for fodboldens verden. Privat danner han nemlig par med sangerinden Shakira, der blandt andet skrev den officielle VM-sang i 2010. Det må dog ikke glemmes, at han har vundet Champions League tre gange, ligesom han blev verdensmester med Spanien i 2010.

Stifter og direktør i Repucom Paul Smith, der står bag listen, forklarer, at det forestående VM er en kæmpe mulighed for alverdens virksomheder til at sætte gang i salget:

- Med kun lidt over to uger til VM 2014 bliver sparket i gang, er verdens øjne rettet stift mod de konkurrerende hold og spillere. VM er verdens mest sete sportsbegivenhed, og derfor vil de store mærker, officielle partnere og andre udnytte VM til at øge salget.

Listen betyder desværre også lidt malurt i bægeret for den stolte dansker forud for onsdagens venskabskamp mellem Danmark og Sverige. Sveriges ubetinget største stjerne, Zlatan Ibrahimovic, indtager nemlig en imponerende plads som nummer ni.

Listen over fodboldspillernes kommercielle værdi er udarbejdet af Repucom, en virksomhed, der er ekspert i det globale sportsmarked. Listen er udarbejdet ved at måle opfattelsen af spillerne i en lang række lande. Repucom har endvidere analyseret spillernes tilstedeværelse, appel, gennemslagskraft samt en række andre parametre.

Se den fulde top 10 her:

1. Cristiano Ronaldo

2. Lionel Messi

3. Gerard Piqué

4. Fernando Torres

5. Wayne Rooney

6. Andrés Iniesta

7. Neymar Jr.

8. Iker Casillas

9. Zlatan Ibrahimovic

10. Thierry Henry