Neymar satte forleden Cristiano Ronaldo eftertrykkeligt på plads i den prestigefyldte Clasico – nu er brasilianeren også på vej til at udkonkurrere portugiseren i sponsor-sammenhæng.

For tøjgiganten Nike, hvor begge fodboldspillere er i stalden, står klar til at indsætte Neymar som firmaets ’brand leader’ næste sommer på bekostning af netop Cristiano Ronaldo. Det skriver spanske Marketing Deportivo.

Den rokade skulle Nike allerede have overvejet i forbindelse med VM i Brasilien sidste år, men her mente sporttøjs-producenten ikke, at Neymar stod stærkt nok i det europæiske fodbold-billede.

Et kram efter Clasico i sidste uge.
Et kram efter Clasico i sidste uge. Foto: JUAN MEDINA
Vis mere

Det skulle være anderledes nu. Ikke mindst efter den brasilianske angribers dominans i Lionel Messis fravær hos FC Barcelona i de seneste måneder.

Neymars rolle som Nike-frontfigur bliver timet med OL i Rio til sommer, hvor han forventes at få en plads på det brasilianske landshold på hjemmebane.