Hollywood-skuespilleren trak kun 66.000 seere i premieren på sit nye show, men SBS Discovery er ikke nervøs for seertallene.

I tirsdags var der premiere på Kanal 4 nye talkshowsatsning ”Gitte Talks” med Gitte Nielsen i spidsen. I showet får Gitte både besøg af kendte danskere som Julie Zangenberg, men også helt almindelige danskere kommer ind i studiet og får et godt råd fra Gitte.

LÆS OGSÅ: Se Taylor Swift og Phoebe fremføre "Smelly Cat" til udsolgt koncert

Men Gittes gode råd blev ikke fulgt af særlig mange, faktisk så blot 66.000 danskere med, da programmet i primetime løb over skærmen. På SBS Discovery der står bag Kanal 4 er man ikke nervøse for tallene, især fordi det er første gang danskerne stifter bekendtskab med programmet. Det siger Anne Garlichs, der er kanalchef for Kanal 4 og 5.

LÆS OGSÅ: Knaldperlen færdig med tv

- Som tv-markedet ser ud lige nu er det svært at bryde igennem med nye programmer. Vi har med ”Gitte talks” givet talkshowgenren, der længe har ligget død herhjemme, et nyt og forfriskende take, og vi er enormt glade for resultatet. Ligesom vi også er for Gitte Nielsen, der både giver varme, kant og stor personality til programmet. ”Gitte Talks” fik i alt 66.000 seere på premieren, og det er ganske fint trukket ind for et nyt program på Kanal 4 her sidst på sommeren, siger Anne Garlichs. En positiv ting som Anne Garlichs efter sig ved, er målgruppen der fulgte med.

LÆS OGSÅ: Gitte Nielsen barske skoletid: Blachman mobbede mig

- Derudover kan vi ud fra tallene se, at vi har fået godt tag i de yngre kvinder, en målgruppe som vi meget gerne vil have fat i med Kanal 4, og det er jeg rigtig glad for, udtaler Anne Garlichs.

 

Artiklen er oprindeligt bragt af Her&Nu