Først chokolade, nu kaffe. Caroline Wozniacki har indgået en etårig sponsoraftale med den italienske kaffegigant Lavazza.

Aftalen mellem Lavazza og Carloline Wozniack blev uformelt præsenteret i sidste uge i Paris, da tennisdarlingen dukkede op ved fejringen af Lavazzas 120 års jubilæum. Tidligere på året blev Wozniacki ambassadør for det belgiske chokoladeselskab Godiva, og hun er nu sammen med Roger Federer den eneste tennisspiller, der reklamerer for både kaffe og chokolade.

Wozniackis agent, John Tobias udtalte i forbindelse med aftalen, at »Lavazza-familien elsker tennis,« og at kaffegiganten anser tennispublikummet som ideelle modtagere af reklamer for kaffe. Som Tobias udtalte ifølge Sportsbusiness Daily, så er »demografien meget lig dem der drikker noget dyrere og finere kaffe.«

Lavazza har ikke meldt noget ud om aftalen med Wozniacki, men det er ingen hemmelighed, at kaffeproducenten på det seneste har fattet interesse for tennissporten. Således har Lavazza indgået aftaler med både Wimbledon, French Open og US Open på det seneste.

Tobias bekræftede over for avisen, at Wozniacki har viet sig til at deltage i et arrangement i forbindelse med US Open, hvor hun vil drikke kaffe med vinderen af en konkurrence. Derudover skulle Wozniacki allerede have indspillet en reklamefilm for det italienske kaffefirma, som udkommer på de sociale medier under US Open.

Aftalen løber i et år, og ifølge Tobias inkluderer aftalen ikke logoer på hverken Wozniackis tøj eller ketcher.