En ny reklame for en løbevenlig klapvogn, der viser en bikiniklædt, tonet model joggende med sit barn i en park, har skabt forargelse på Facebook.

Det skriver den britiske avis The Telegraph

Reklamebilledet stammer fra det hollandske firma Bugaboo, som har lagt det op på deres Facebookside ledsaget af teksten: »Se, hvordan model og mor Ymre Stiekema forbliver sund og rask med Bugaboo Runner.«

Opslaget har dog vakt harme hos mange af mærkets tilhængere, der anklager firmaet for at præsentere et 'helt urealistisk syn på moderskabet'

»Jeg kan næsten se hendes livmoder. Helt ærligt Bugaboo... Hvem er det I forsøger at sælge disse til?!,« spørger en mor, mens en anden tilføjer:

»Denne reklame er 100 skridt baglæns. I bør skamme jer.«

Læs også:

Flere kvinder har dog også forsvaret det hollandske firma ved at komme med en lille opsang til de dømmende kvinder.

Læs også:

»Virkelig damer? Er I så fordømmende eller jaloux, at I bliver nødt til at sætte spørgsmålstegn ved, hvad hun løber i? Kvinder bør da støtte hinanden - ikke rakke hinanden ned, fordi man føler sig truet. Jeg ville aldrig slippe afsted med at løbe iført det tøj, men fedt for hende, at hun kan, lyder det fra en Rachel Werts.

Bugaboo har ikke svaret på de negative kommentarer på deres Facebookside, men udtaler i en erklæring:

Læs også:

»Vi har designet vores Bugaboo Runner med aktive forældre for øje. Vi ønsker at inspirere mødre og fædre overalt til at udforske verden med deres familier, samtidig med at de følger en aktiv og sund livsstil,« siger firmaet i meddelelsen og afslutter:

»Vi mener, at alle forældre skal køre gratis, uanset hvor de er på deres fitnessrejse, og hvad de vælger iføre sig på deres løbeture.«